دیدار مدیرکل زندان‌های کردستان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

با حضور مدیران کل دو دستگاه و معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت زندانهای استان ، تعامل های دو جانبه و همکاری های بیشتر و کمک به تسهل سازی اعطاء تسهیلات اشتغال‌زایی کارآفرینان و مددجویان آزاد شده از محورهای این دیدار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان ، مدیرکل زندان‌های کردستان با مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان دیدار و گفتگو کردند.

پیشکاری ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از اداره کل زندانهای استان گفت : اینکه زندانهای استان در تلاش است به خانواده زندانیان رسیدگی کند و شرایط لازم زندگی آنها را فراهم می کند بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه گفت : کسانی به هر دلیلی در زندانها گرفتار هستند ، این موضوع نباید سد راه خانواده آنها باشد تا از جامعه عقب بمانند.

پیشکاری از خدمات ارزشمند زندانهای استان تقدیر کرد و ادامه داد : طی بازدیدهای دوره ای که به زندانها داشتیم شاهد این بودیم کسانی گرفتار هستند ، ولی مشاهده شد که اداره زندانها تمام تلاش خود را به کار بسته تا این افراد دارای کار و پیشه باشند.

وی گفت : ما دیدیم زندانی حتی روی تخت مشغول به کار است و دارای مهارت می شود. این بسیار خوب است چرا که بعد از آزادی این زندانی دارای یک مهارت است و در جامعه بدون شغل نمی ماند و در کمترین حالت ممکن می تواند کسب و کار خودش را راه اندازی کند.

شهبازی ، معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت زندانهای استان نیز در این دیدار به ارائه گزارشات اشتغال اداره کل زندانهای استان پرداخت و گفت : در حال حاضر در زندانهای استان 1000 نفر در 28 کارگاه فعال استان مشغول به فعالیت هستند.

خسروی ، مدیر کل زندانهای استان نیز ضمن تشکر از خدمات اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : باید بکوشیم نگرش جامعه را نسبت به زندانیان عوض کنیم و با ایجاد انگیزه و اشتغال برای این اقشار پس از اتمام دوره محکومیتشان از بازگشت و ارتکاب مجدد جرائم بکاهیم.

وی تصریح کرد: : نگاه ما به مددجویان نباید نگاهی متفاوت نسبت به سایر اقشار جامعه باشد. بهبود وضعیت اشتغال و معیشت زندانیان و خانواده‌ آنان مستلزم مشارکت و تلاش جمعی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی است که باید در جلسات استانی مطرح و پیگیری شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha